Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Zdjęcia w galeriach.


uwaga z tej kategori nie wszystkie zaklęcia są prawdziwa !!! lepsze w kategori zaklecia.

sobota, 05 kwietnia 2008 14:08

ACCIO - zaklęcie przywołujące wybraną rzecz (przybycie), z łaciny accio oznacza "przywołać".

ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamki drzwi, okien, kufrow, itp. (ALOHOMORA znaczy otwarcie).

APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie).

AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa), "wymaga potężnej mocy magicznej", za użycie tego zaklęcia grozi dożywotnie przebywanie w Azkabanie.

AVIS - zaklęcie, ktore powoduje, że z rożdżki wylatują małe ptaszki (zaklęcia tego użył pan Ollivander podczas sprawdzania rożdżki Wiktora Kruma przed Turniejem Trojmagicznym).

CARPE RETRACTUM - zaklęcie wymyślone przez tworcow gry HPiWA. Tworzy z rożdżki magiczną linę za pomocą ktorej możemy przyciągać przedmioty lub zostać do czegoś przyciągnięci.

CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, ktore czyści rożne przedmioty

CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, ktory jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie (confundo oznacza pomieszać ).

CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, ktore działa na oczy (oślepia). Wiktor Krum pokonał tym sposobem chińskiego ogniomiota.

COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi, Hermiona i Harry użyli je kilkakrotnie, kiedy uciekali wraz z innymi przed śmierciożercami w Departamencie Tajemnic.

CRUCIO - zakazana klątwa Cruciatusa, ktora zadaje bol krzyżowy - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki bol , nazwa tego zaklęcia wzięła się od łacińskiego czasownika "cruciare" co oznacza "torturować".

DELETRIUS - zaklęcie powodujące zniknięcie tego, co wyczarowała rożdżka, przeciwzaklęcie do Prori Incantatem (przeciwność ).

DENSAUGEO - zaklęcie, ktore powoduje, że osobie, na ktorą je rzucono w przerażający sposob rosną przednie zęby.

DEPULSO - wysyła impuls za pomocą ktorego można przewracać lub przesuwać rożne przedmioty.

DIFFINDO - zaklęcie, ktore przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia, przydatne na lekcjach zielarstwa.

DISSENDIUM - zaklęcie powodujące otwieranie np. przejścia do Hogsmeade w garbie jednookiej czarownicy (Dissendium znaczy przeciwieństwo zakończenia).

DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po ktorym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.

DRACONICUS - zaklęcie wymyślone przez tworcow gry HPiWA. Zamienia ono figurkę w małego smoczka.

DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące zesztywnienie całego ciała. Bardzo przydatne zaklcie

ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.

ENGORGIO - zaklęcie powiększające (Energia).

EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają przedmioty i eliksiry.

EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dĽwięk ktorego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorow. Jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić. Jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejow ma z nim trudności.

EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające (znaczy wyrzucać rozbrajać ).

FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich.

FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie).

FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka. zaklęcie, dzięki ktoremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.

FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć (to samo co neutralizacja).

FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic.

FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotow i potworow (odwrocenie przesunięcia).

FURNUNCULUS - zaklecie to powoduje ze wrog obrasta grzybami.

GLACIUS - zaklęcie wymyślone przez tworcow gry HPiWA. Jest to zaklęcie zamrażające wodę w lod.

IMPENDIMENTO - zaklęcie spowalniające atakujacego.

IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą. Zakazana klatwa Imperiusa. Za uzycie tego zaklecia grozi Azkaban.

IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę, dobre dla "okularnikow" ponieważ krople deszczu nie osiadają na szkłach.

INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, ktore zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie

INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.

LAPIFORS - zaklęcie wymyślone przez tworcow gry HPiWA. Zamienia ono figurkę w małego kroliczka/zajączka

LEGILIMENS - zaklęcie, ktore umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby.

LINIA WIEKU - zaklęcie, ktorego użył Dumbledore w HPiCO, by nie dopuścić uczniow poniżej 17-ego roku życia do wzięcia udziału w Turnieju Trojmagiczym.

LOCOMOTOR - zaklęcie powodujace przemieszczenie, lewitację przedmiotu i możliwość sterowania nim za pomocą rożdżki. Działanie podobne do Mobiliarbus (z łaciny: locatio - umieszczenie, locus - miejsce, przestrzeń, moto - poruszać )

LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.

LUMOS - zaklęcie, ktore powoduje, że zapala się światełko na końcu rożdżki i oświetla pomieszczenie (blask).

MOBILIARBUS - zaklęcie powodujące przemieszczanie się przedmiotow.

MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana.

MORSMORDRE - wywołuje znak ciemności - Mroczny Znak (znak mordu).

NOX - gasi światło na końcu rożdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask" ).

OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi

OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, ktore powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart'a spowodowało eksplodowanie złamanej rożdżki Rona z siłą małej bomby.

OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary.

ORCHIDEUS - zaklęcie wyczarowujące kwiaty, użył go pan Ollivander sprawdzając rożdżkę Fleur Delacour przez Turniejem Trojmagicznym.

PAKUJ - zaklęcie, ktore pakuje ubrania

PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie.

PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).

PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik.

PRIORI INCANTATEM - zaklęcie, ktore umożliwia wykrycie ostatniego zaklęcia rzuconego przez daną rożdżkę.

PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, ktora odbija zaklęcia.

QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.

REDUCIO - zaklęcie pomniejszające. REDUCIO jest przeciwzaklęciem do Engorgio (zaklęcie powiększjące).

REDUCTO - zaklęcie redukujące

RELASHIO - zaklęcie, ktore powoduje, że z rożdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.Zaklecie to sluzy do obrony przeciw Druzgotkami

REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.

RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z rożdżki potężny snop żołtego światła, ktory godzi w przeciwnika z ogromna siłą. Jest to zaklecie rozsmieszajace.

RIDDIKULUS - zaklęcie obezwładniające bogina, zmusza go do zamienienia się w coś zabawnego.

SECTUMSEMPRA - zaklęcie rozcinające ofiare "niewidzialnymi mieczami"

SERPENSORTIA - zaklęcie, ktore wyczarowuje węża z rożdżki.

SILENCIO - zaklęcie uciszające, ktore odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.

SKURGE - zaklęcie oczyszczające z rożnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.

SONORUS - zaklęcie wzmacniające głos, użył go Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w quidditchu.

SPONGIFY - zaklęcie wymyślone przez autorow gry HP i KT. Polega ono na rzuceniu czaru na znak sprężyny i wskoczenie na nią. Wysoki skok gwarantowany!!

TARANTALLEGRA - zaklęcie, ktore wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.

TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osob, ale wiąże się z tym także okropny bol.

UROK NAROWISTOŚCI - zaklęcie, ktore powoduje narowistość latającej miotły.

UROK POPLˇTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy ktorego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii.

VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z ktorego zostało tylko trochę pyłu."vipera" czyli "wąż", "żmija" i "evanesco" czyli "usunąć coś".

WADDIWASI - odblokowanie otworu, na dĽwięk tego zaklęcia rzuconego przez profesora Lupina, z dziurki od klucza wystrzeliła grudka gumy do żucia i trafiła prosto w dziurkę nosa Irytka.

WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dĽwięk ktorego latają rożne przedmioty.

WSKAŻ MI - zaklęcie, ktore powoduje, że rożdżka obraca się na połnoc.

ZAKLĘCIE BˇBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki ktorej można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trojmagicznego.

ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarow (dodała Basia).

ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, ktory powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, ktory został poddany transmutacji lub transformacji

ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, ktore powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia.

ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposob, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł.

ZAKLĘCIE ODSYŁAJˇCE - zaklęcie odwrotne do zaklecia przywolujacego; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka

ZAKLĘCIE PODUSZKUJACE - (nie wiem jak to jest przetłumaczone, w każdym razie jest w "Quidditch przez wieki" ) polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodnikow Quidditcha to mężczyĽni

ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, ktorego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonow. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety rownież się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemow. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442

ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - użył je Zgredek w HPiKT, przy okazji robiąc okropny bałagan w domu Dursley'ow; polega na lewitacji przedmiotow, coś jak WINGARDIUM LEVIOSA.

ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, ktorym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12.

ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchow".

ZAKLECIA ATAKUJACE I POMOCNICZE - XXXX

ZAKLECIA OBRONNE I PRZECIWZAKLECIA - XXXX

ZAKLECIA ZAKAZANE, NAJCZESCIEJ KONCZA SIE WIZYTA W AZKABANIE - XXXX


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (6) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  147 643  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

o GD

jeśli szukasz magi... to właśnie tu odnajdziesz swoje magiczne JA ! poczuj się jak w hogwarcie i zasmakuj przygody życia!

O mnie

Ulub.lekcja- OPCM
Ulub.zwierzę- Hipogryf
Ulub.nauczyciel- Lupin
Ulub.roślina- Tentakula
Ulub.miotła- Błyskawica
Ulub.zaklęcie- Expelliarmus
Ulub.miejsce- Ulica Pokątna

Statystyki

Odwiedziny: 147643
Wpisy
  • liczba: 70
  • komentarze: 418
Galerie
  • liczba zdjęć: 100
  • komentarze: 29
Punkty konkursowe: 131
Bloog istnieje od: 3432 dni

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Pytamy.pl